A befizetett
adó 1%-ával kérjük, támogassák iskolánk alapítványát
"Vasvári Pál Gimnáziumért" Alapítvány
adószáma: 18790122-1-15
Köszönjük!
Vasvári Diáksport Egyesület
A Vasvári Diáksport
Egyesület adószáma:
18807778-1-15
Köszönjük a támogatásokat!
Euroexam online jelentkezés
Digitális Témahét
Fenntarthatósági Témahét 2019
No Para Egyesület
Digitális Témahét
Digitális Témahét 2019
Ismét önálló projekttel kapcsolódtunk be a Digitálistémahét programjaiba, ezúttal is történelmi témát választottunk:
Modern életformánk gyökerei: szabadidő és mindennapi élet a századfordulón
A projekt produktuma három interaktív kép elkészítése volt, mely tartalmazott egy századfordulós fotót, annak mai újraalkotását és ezekhez kapcsolódó a diákok által gyűjtött információkat. A munkát és az értékelést öt tanórán végeztük el.
Az elkészült munkák megtekinthetőek itt, itt és itt!
Digitális témahét 2018. április 9-13
Iskolánkban
ezen a héten az idei tanévben is a digitális technikákat részesítettük előnybe
a tanítási órákon. Diákjaink már gyakorlottan bántak a különböző
alkalmazásokkal, melyet saját mobiltelefonjukon, illetve a tantermi gépeken
használtak.
Erre a hétre
esett a UNITED CINSULT és a MIMOX KFT által támogatott megyei informatikai
versenyek eredményhirdetése is, ahol a Megyei Webfejlesztő csapatverseny 2.
helyezettje iskolánk VPG12D néven versenyző csapata lett.
Korhű
honlapot kellett készíteni, mely „Széchenyit mint celebet” mutatja be. A munka
kötelező eleme volt Széchenyi nevében blogot írni, ami a legfontosabb
gondolatait, terveit tartalmazza az adott időpontban, illetve útinaplót készíteni
külföldi utazásairól.
A
csapat tagjai Jónás Domonkos, Hamvasi Márk, Ali Gyula,12.D.
Első világháború +… - Fedezd fel velünk!
Projektünk célja a témáról történelem órán
elsajátított ismeretek rendszerezése, feldolgozása, új ismeretek gyűjtése volt,
s az elkészült anyagokból olyan honlap összeállítása, mely más diákokat is
inspirálhat a témában való elmélyülésre, kutatásra.
Hogyan készült mindez?
Következzen az év receptje: Digitális témahét 8 tantárggyal fűszerezve,
online tálalva
Hozzávalók:
Két fáradhatatlan szervező tanár,
akik kieszelték és mentorálták a projektet: Komoróczy Tamásné ( osztályfőnök, informatika,
matematika) Győri Izabella ( történelem,
mozgókép és médiaismeret)
Négy lelkes támogató tanár, akik
óráikon ezen a héten kötelezővé tették a mobiltelefonok használatát is: Bergmann Lászlóné ( angol nyelv) Grünstein Emese (biológia) Szász Éva ( magyar nyelv és
irodalom) Zámboriné Laskai Ildikó (kémia)
30, kezdetben mit sem sejtő
Vasváris diák, akik ma már újabb projekt hetet követelnek, azaz a 11.D osztály
Digitális táblák, számítógépek,
mobiltelefonok, fényképezőgépek, tiszta szoftverek és felhasználóbarát online
alkalmazások, s természetesen a világháló .
Hogyan lesz mindebből egy munkával és élményekkel teli hét, s egy titkokkal
teli honlap?
Csak követni kell a recept pontos leírását!
2017. március 27-március 31 között készítsd elő a témahetet osztályfőnöki
és történelem órákon. Bontsd az osztályt csoportokra, s pontosan jelöld ki a
csoportok feladatait. Legjobb, ha a honlap témáit is együtt találjátok ki.
2017. április 3-7-ig tart az igazi munka. Óráról
órára követned kell a tervet az alábbiak szerint:
Hétfő 1.óra: média (a témahét és a honlap népszerűsítése,
kisfilm ,zenei anyag tervezése) 3.óra: matematika
( háborús matek) 4.óra: történelem ( mémek, helytörténet, képes história) 5.óra: kémia (háború
és tudomány)
Kedd 4. és 5.óra magyar ( költői szemmel)
Szerda 1.és 2.óra történelem és informatika ( a honlap anyagának
összeállítása, a honlap szerkesztése) 6.és 7. óra biológia (háború és tudomány)
Csütörtök 2. és 3. óra informatika (a honlap anyagának
összeállítása, a honlap szerkesztése) 5. óra : angol (dal hallgatása, dalszöveggel kapcsolatos
feladat megoldása) 6. óra történelem ( a honlap anyagának összeállítása)
péntek 7.óra: a hét értékelése szóban és értékelőlap kitöltése
A receptet megvalósító tanár
kollégák a következő mellékhatásokra számíthatnak a projekthét során:
A diákok
jókedvűen ülnek be az órákra. A diákok este
még mindig az iskolai feladatokon dolgoznak. Hirtelen megélénkül
zárt facebook csoportjaitok aktivitása. Éjfél körül még filmvágással
vagy weblapkészítéssel kapcsolatos kérdéseket zúdítanak rád diákjaid a
facebook-on, hátha ébren vagy. A diákok
figyelnek egymásra, új, együtt dolgozó párok és csoportok formálódnak. A kollégákkal látványos és jól használható
online alkalmazásokról csevegsz kávézás közben. Hirtelen
rádöbbensz, hogy milyen fejlesztésre szorul még az iskola digitális
eszközparkja. Az iskola
diákjai tudományos bejegyzéseket, történelmi mémeket lájkolnak , iskolai videót
néznek és QR-kódokkal szereztek
helytörténeti ismereteket.
A leírás reméljük mindenkit
meggyőzött, hogy ezt a receptet, érdemes kipróbálni!